Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Bauer Joachim
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Lipiński Andrzej (1966- )
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Musiał Wojciech (dziennikarz)
(1)
Ripp Pernille
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie
(2)
Uczenie się
(2)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuropsychologia
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych.Badacz mózgu, lekarz i psychiatra, Joachim Bauer, pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole "drugi dom", nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Piśmiennictwo na stronach 206-207.
Słowo "kompetencja" jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Na okładce podtytuł: jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą.
Miejsce wydania wg strony internetowej wydawcy.
Bibliografia strony 311-313.
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem?Pernille Ripp w książce Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie.Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Na okł.: Neuroedukacja : jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się.
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania - zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako "zobaczyć", "jak uczy się mózg", i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej "przyjazna neuronom". W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole.
1. Rzeźbienie mózgu * 1.1. Prenatalny okres życia * 1.2. Geny a środowisko * 1.3. Okres postnatalny * 1.4. Uczenie uwzględniające potrzeby i możliwości mózgu * Bibliografia * 2. Neurony lustrzane w ławce szkolnej * 2.1. Czyni są neurony lustrzane i za co odpowiadają * 2.2. Relacje międzyludzkie a nauczanie * 2.3. Zabawa a uaktywnianie neuronów lustrzanych * 2.4. Drama - aktywność przyjazna neuronom lustrzanym * 2.5. Drama a neurony lustrzane * 2.6. Podstawy stosowania dramy * Bibliografia * 3. Edukacja polisensoryczna * 3.1. Neurodydaktyka i neuropedagogika - uregulowania definicyjne * 3.2. Rola doznań zmysłowych w percepcji otaczającej rzeczywistości * 3.3. Kształcenie wielozmysłowe * 3.4. Metody identyfikacji modalności sensorycznej * 3.5. Edukacja wobec zmysłowej natury człowieka * Bibliografia Netografia * 4. Rozwijanie inteligencji wielorakich * 4.1. Teorie inteligencji * 4.2. Charakterystyka poszczególnych typów inteligencji według H. Gardnera * 4.3. Przykładowy scenariusz zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, mający na celu rozwijanie inteligencji wielorakich Bibliografia Netografia * 5. Rozwijanie umysłu dyscyplinarnego * 5.1. Umysł dyscyplinarny drogą do sukcesu w nauczaniu * 5.2. Praktyczne zastosowanie teorii pięciu umysłów przyszłości H. Gardnera w autorskim bloku tematycznym pt. Z polską przyrodą na ty * Bibliografia Netografia * 6. Kinezjologia edukacyjna - ruch rozwijający * 6.1. Istota kinezjologii edukacyjnej * 6.2. Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej * 6.3. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktycznych opartych na kinezjologii edukacyjnej * Bibliografia * 7. Edukacja programowana neurolingwistycznie * 7.1. Cele i założenia teoretyczne NLP * 7.2. Specjalne kategorie * 7.3. Nauczanie polisensoryczne * 7.4. Strategia poprawnego pisania * Bibliografia * 8. Metoda Montessori - oddziaływania, które lubi mózg * 8.1. Przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym * 8.2. Geneza metody zindywidualizowanego kształcenia * 8.3. Założenia i główne myśli pedagogiki Marii Montessori * 8.4. Zasady i metody pracy z dzieckiem metodą Montessori * Bibliografia * 9. Nauka przez zabawę * 9.1. Jak uczy się mózg * 9.2. Odpoczynek w procesie uczenia się * 9.3. Rodzaje stresu i ich oddziaływanie na naukę * 9.4. Mnemotechnika "haki" * Bibliografia * Netografia * 10. Multimedia w edukacji * 1O.1.Multimedialne wspomaganie procesu kształcenia * 10.2.Nowe media w procesie kształcenia Bibliografia * 11.Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów * 11.1. Neurony w klasie szkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17804 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej